تبلیغات هدفمند کلیدی برای جذب مخاطب مناسب2022-01-08
تبلیغات هدفمند: تاکتیکی برای رسیدن به مخاطبان هدف سنجاق
این اقدام به حفظ بازار هدف کمک کرده و در بسیاری از موارد، بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود میبخشد. رصد عملکرد محتوای تولیدی در سایت به شناخت مخاطب کمک میکند و در نتیجه با تولید محتوای مناسبِ مخاطب خود، او را به عضویت ترغیب میکنید. این عضویت در نهایت به هنگام اجرای تبلیغات هدفمند اینترنتی عملکرد مناسبی را به همراه خواهد داشت. به کمک انواع روشهای بازدید گوگل نیز این امکان وجود دارد تا عملکرد محتوای تولیدی در سایت خود را بهبود بدهید. تبلیغات هدفمند به شما کمک میکند تا تلاشهای تبلیغاتی خود را با استراتژی کلی بازاریابیتان هماهنگ کنید و با پیام مناسب به افراد مناسب دسترسی پیدا کنید. این هماهنگی باعث میشود تلاشهای بازاریابی شما از اهداف و ماموریتهای بزرگتری پشتیبانی کند و به موفقیت کسبوکار شما کمک کند.
- {
- شناخت کامل از رقبا و بازار هدف به شما کمک میکند تا جایگاه خود را در بازار مشخص کنید و فرصتهای جدید را کشف کنید. |}
- در واقع، تعیین اهداف تبلیغاتی روشن و ساختارمند، بر تمام جوانب استراتژیهای بازاریابی اثر میگذارد؛ از پیام تبلیغاتی گرفته تا نوع محتوایی که در تبلیغات دیجیتال یا تبلیغات سنتی ارائه میشود.
- اغلب اوقات، ما بازار را بر اساس ترکیبی از موارد بالا دستهبندی میکنیم؛ ولی محصولی که ارائه میکنیم، وزن هر پارامتر را مشخص میکند. {
- برای مثال، اسپانسر یک نمایشگاه محلی شوید یا برای تیم فوتبال شهر خود تجهیزات تهیه کنید. |}
- پس واضح است که با تبلیغات در این پلتفرمها، پیام برندتان مستقیماً به دست مخاطبان هدف میرسد و آنها را به تعامل، کلیک و حتی خرید ترغیب میکند. {
- اینطوری به افرادی دسترسی پیدا می کنین که به احتمال زیاد به محصولات یا خدماتتون علاقه مند هستن. |}
ارسال پیامک از اکسل و دفترچه تلفن هم برای ثبت یادآوری ، اعلانات و اطلاعیه در پنل پیامکی موجود است که مناسب کسب و کارهایی است که قصد دارند مشتری خود را حفظ کنند و با آنها تعامل بیشتری داشته باشند. تبلیغات پولی میتواند با هدف قرار دادن مخاطبان خاص، نتایج سریع و کارآمدتری در کسبوکار شما به همراه داشته باشد و این نتایج قابل اندازهگیری هستند. با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، تبلیغات شما برای کاربرانی که آن عبارت را جستجو میکنند، نمایش داده میشود.
مثلا فرض کنین مشتری یک جفت کفش مخصوص دویدن می خره؛ این مشتری بعدا با تبلیغاتی در مورد سایر لوازم جانبی دویدن هدف گرفته می شه. تبلیغات هدفمند یا هدف گذاری تبلیغات (Targeted advertising)، راهی برای بازاریابان هستش تا تبلیغاتی رو به مشتریان ارائه بدن که منعکس کننده ویژگی ها، علایق و رفتار خرید خاص اونها باشه. برای یک تبلیغ هدفمند باید دستهبندی درستی از مخاطبان در نظر گرفته شود و این کار فقط به هدف تبلیغ شما بستگی دارد. همچنین، دیگر لازم نیست هزینهٔ تبلیغات برای افرادی که به احتمال قوی، قصد خرید از شما را ندارند، بپردازید.
این جمله معروف ست گادین، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی، بهخوبی اهمیت... مثلاً این همه کسبوکاری که وبلاگ دارند و در حال خلق محتواهای مفید برای جامعۀ هدف هستند، رویکرد غیرمستقیم را پیش گرفتهاند. اگر ایمیلها را به شکلی هدفمند و شخصیسازیشده برای هر گیرنده بفرستید، شانس تبدیل آنها بالاتر خواهد رفت. در این روش، بهجای کل بازار، روی چند بخش آن دست میگذارید؛ همان بخشهایی که شما برای آن ساخته شدهاید و آنها بیشترین سود را برای شما رقم میزنند.
در این راستا، پیام تبلیغاتی آنها با رعایت اصول روشهای تبلیغات مناسب و برنامهریزی تبلیغات گامبهگام تهیه شد. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات میتوان کمپینهای تبلیغاتی را بر اساس ویژگیهای مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپینهای تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگیهای شخصی، رفتار و علاقهمندیهای مخاطب ایجاد کرد. در این مثال، اگر بخواهید برای تمام افرادی که در منطقهٔ مورد نظرتان قرار دارند، پیامک تبلیغاتی بفرستید، نیازمند بودجهٔ کلانی بر اساس هزینهٔ اس ام اس انبوه و قیمت پنل اس ام اس هستید.
یک چرخه قوی و موفق طول عمر مشتری، باید برای تبدیل ویزیتورها به سرنخ بهینهسازی شود. متاسفانه، یک شکافی بین تولید ترافیک و جذب مخاطب هدفمند وجود دارد که معمولاً ویزیتورها به بازدیدکنندههای یکباره تبدیل میشوند تا اطلاعاتی از شما کسب کنند و دیگر سراغ شما نیایند. برای مثال، بازدیدکنندههای صفحهٔ محصول یا کسانی که سبد خرید را رها کردهاند.
روشهای تبلیغات آنلاین
باید منابع و کانالهای مناسب آنها را شناسایی کرده و براساس جزئیاتی که به کارتان میآید آنها را تقسیمبندی کنید. برای هریک از کمپینهای خود میتوانید بهراحتی به سراغ یکی از این فهرستها بروید. برای تبلیغات هدفمند در اینستاگرام لازم است پیجها و اینفلوئنسرهایی را که دربرگیرندۀ مشتریان بالقوۀ شما هستند شناسایی کنید. سپس آنها را با توجه به حوزۀ کاری، سبک و ژانر محتوا، شهر محل زندگی و… دستهبندی کنید.
راهاندازی تست A/B بهمعنای بازاریابی برای گروههای مختلفی از مشتریان با ثابت نگه داشتن هستۀ تبلیغات و آزمون و خطای متغیرهای انتخابیتان است. در نهایت، راهاندازی این مدل تست، به شما کمک میکند که CTR هر گروه از تبلیغات را بررسی کرده و متغیری را برگزینید که بیشتر از دیگران، موجب افزایش نرخ کلیک میشود. نظرسنجیها نشان میدهد که بیشتر مردم دوست دارند از کسبوکارهای محلی و مستقل حمایت کنند. با مشارکت در رویدادهای محلی و برنامههای سازمانهای خیریه وجهۀ خود را در جامعه ارتقا دهید. برای مثال، اسپانسر یک نمایشگاه محلی شوید یا برای تیم فوتبال شهر خود تجهیزات تهیه کنید.
کارشناسان پنل پیامکی پیام رسان، همه روزه حتی در ایام تعطیل، آماده پاسخگویی به سوالات کاربران و ارائه راهنمایی ثبت ارسال پیامک هستند. همانطور که می دانید روزانه تعداد کسب و کارهایی که در ایران از روش ارسال پیامک تبلیغاتی بهره می برند در حال افزایش است. ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق پنل اس ام اس مزایای بسیاری نسبت به سایر روش های دیگر دارد . تبلیغات در شبکههای اجتماعی یکی از بهترین استراتژیها برای تأثیرگذاری بر فروش است. پلتفرمهای مختلفی مثل اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و پینترست برای تبلیغات در دسترس هستند و شما میتوانید بسته به نیاز کسبوکار و مخاطب هدف خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.
اگر تبلیغات دیده می شن و مخاطب روی اونها کلیک می کنه، پس همه چیز طبق برنامه پیش میره، درسته؟ اما جواب این سوال همیشه بله نیست! برای اینکه مطمئن بشین تلاش های تبلیغاتی هدفمند شما کارآمد هستن، باید معیارهای کلیدی عملکرد رو تعیین کنین و به صورت منظم برای اطمینان از اینکه تبلیغات مطابق انتظارات هستن، این معیارها رو اندازه گیری کنین. با اینکه تبلیغات ساده و کارآمد در نتایج جستجوی گوگل منطقی به نظر می رسه، اما بهتره وقت بگذارین و تبلیغات پیچیده تری برای کمپین های بازاریابی اینستاگرام و فیسبوک ایجاد کنین.
وقتی که افراد پیشتاز رو شناسایی کردین، می تونین از طریق آزمایش مداوم A/B، بهینه سازی های لازم رو انجام بدین تا بهترین بازگشت سرمایه رو تجربه کنین. با فکر کردن خارج از چارچوب می تونین بدون از دست دادن تمرکز، دسترسی خودتون رو گسترش بدین. بازاریابی هدفمند هم به عمق شخصی و هم به وسعت علاقه مندی مخاطبان متکی هستش. اگر به راه اندازی کمپین تبلیغات هدفمند علاقه مند هستین، در این قسمت می تونین گام های لازم برای این کار رو ببینین تا از مراحل عملی انجام تبلیغات هدفمند درک بهتری داشته باشین.
تبلیغات مؤثر نیازمند برنامهریزی دقیق، شناخت عمیق مخاطبان و استفاده از خلاقیت و تحلیل مداوم است. با رعایت این اصول، میتوان از چالشها عبور کرد و کمپینهایی موفق ایجاد کرد که هم فروش را افزایش دهند و هم شناخت برند را تقویت کنند. تبلیغات هدفمند برای مشتریان یا مصرف کنندگان موثرتر است زیرا برای آنان پیامهایی نمایش داده می-شود که شخصی سازی و مرتبط هستند و نیازی از آنان را برطرف میکنند. از طرف دیگر به نفع کسبوکارها است زیرا به طور بهینه بودجه تبلیغاتی خود را مصرف میکنند، هزینههای اضافی کاهش و نرخ بازگشت سرمایه افزایش مییابد. با استفاده از ابزارهایی مانند تبلیغات در رسانههای اجتماعی یا گوگل ادز، میتوانید جمعیتشناسی، علایق و رفتارهای خاص را هدف قرار دهید و به مخاطبان گستردهتری دست پیدا کنید.
به طور معمول، بازاریابان یک تبلیغ ایجاد می کنن و اون رو با کلمات کلیدی خاصی مرتبط می کنن. ناشر آگهی ها اون تگ ها رو اسکن می کنه تا با جایگاه انتشار مطابقت داشته باشه. بنابراین، وقتی که یک مصرف کننده آگهی مرتبط با خودش رو در سایت یا پلتفرمی که به طور مرتب از اون بازدید یا استفاده می کنه رو می بینه، به چیزی که کسب و کار ارائه میده، علاقه بیشتری پیدا می کنه.
مزایا و معایب بازاریابی انبوه و هدفمند
به کمک «هدفگیری زبانی» (Language Targetting)، تبلیغات برای افرادی نمایش داده میشود که مرورگر خود را بر روی زبانی مشخص تنظیم کرده باشند. مثلا کلمه "سایت" دارای مفهومی کلی است و اجرای تبلیغات روی آن، آوردهی چندانی برای شما نخواهد داشت و ممکن است بودجه شما را هدر دهد. اما اگر تبلیغات متنی خود را مشخصتر کنید به گونهای که هدف خاصی را بیان کنند، تبلیغات شما به موفقیت نزدیکتر میشود. اگر تا به حال برای خرید یا فروش در دیوار اقدام کرده باشید، حتماً با دستهبندیهای متنوع آن برای محصولات... در نقطۀ مقابل، کارهایی مثل ارسال ایبوک آموزشی بهمنظور حفظ مشتری، رویکرد مستقیم محسوب میشود. محتوا میتواند در هر فرمی باشد؛ از محتوای متنی (همین چیزی که در حال خواندن آن هستید) گرفته تا ویدئو و ایبوک.
وقتی بودجه تبلیغاتی خودتون رو برای افرادی که به اون چیزی که ارائه میدین علاقه ای ندارن، صرف نکنین، می تونین منابع بیشتری رو برای دسترسی به افرادی که به احتمال زیاد تبدیل می شن اختصاص بدین. هدف گذاری جغرافیایی در لیست تجهیزات بازاریابان یک ابزار ضروری به حساب میاد که به ویژه برای برندهایی که به صورت منطقه ای یا در مکان های خاص فعالیت می کنن اهمیت داره. این نوع هدفگذاری، تبلیغات رو برای انتشار برای مصرف کنندگان بر اساس موقعیت جغرافیایی اونها هدایت می کنه. با هدفمندسازی تبلیغات، تبلیغها به شکلی زمانبندی شده و در کانالهایی که مخاطبان مورد نظر ترجیح میدهند، نمایش داده میشوند. در این مقاله هدف ما این بود تا بهطور دقیق متوجه شوید که تبلیغات هدفمند چیست و برای ایجاد یک تبلیغات هدفمند و موثر چه نکاتی را باید رعایت کنید. برای مثال، با استفاده از بررسی سابقه موتور جستجو یا پیدا کردن اطلاعات شخصی در شبکههای اجتماعی.
بدیهی است که ایونتهای تبلیغاتی، با ایجاد تجربهای متفاوت و ماندگار، نه تنها برند شما را معرفی میکنند، بلکه ارتباط عمیقتری با مخاطبانتان ایجاد میکنند. دانستیم که تبلیغات یک ابزار قدرتمند است که کالاها و خدمات را از یک «محصول معمولی» به یک تجربه خرید بهیادماندنی برای مشتری تبدیل میکند. برای درک اهمیت تست A/B روی افزایش نرخ کلیک، به مثالهای کاربردی از این مدل آزمون و خطای بازاریابی که در ادامه آوردهایم، توجه کنید. در صورتی که شناسایایی صحیح و هدفگیری دقیقی در هنگام تقسیمبندی مخاطبان داشته باشید، احتمال کلیک کردن هر فرد روی لینکتان را بالا برده و باعث بهبود CTR تبلیغاتتان خواهید شد.
پیش از شناخت تکنیکهای افزایش CTR، آشنایی با انواع عوامل مؤثر بر نرخ کلیک در کسبوکارتان، شما را در مسیر موفقیت تبلیغاتی قرار میدهد. برگزاری مسابقات یا قرعهکشیها در کوتاهمدت باعث ایجاد تعامل و جلب علاقه به یک برند میشود. در سالهای اخیر، به لطف شبکههای اجتماعی، استفاده از این روش افزایش یافته است. بسیاری از برندها در پلتفرمهایی مانند اینستاگرام یا توییتر مسابقه و قرعهکشی برگزار میکنند تا تعداد دنبالکنندهها و میزان تعامل خود را ارتقا دهند.
جهت بازاریابی دیجیتال، تبلیغات محیطی، برگزاری رویداد تبلیغاتی و کمپین تبلیغاتی، برندینگ و طراحی لوگو و هویت بصری میتوانید همین حالا با کارشناسان ما در ارتباط باشید. برای موفقیت در تبلیغات، مهم است که اهدافی که میخواهید برندتان با آنها شناخته شود را شناسایی کنید و این مفاهیم را از طریق داستانها یا ویدئوهای جذاب در تبلیغات خود بگنجانید. همچنین، همکاری با اینفلوئنسرهایی که با ارزشها و شخصیت برند شما همخوانی دارند، میتواند ارتباط مثبت برند شما با مخاطبان را تقویت کند و تأثیر ماندگاری بر مخاطبان بگذارد.
پس واضح است که با تبلیغات در این پلتفرمها، پیام برندتان مستقیماً به دست مخاطبان هدف میرسد و آنها را به تعامل، کلیک و حتی خرید ترغیب میکند. بازاریابی پیامکی به شما امکانات متعددی برای ایجاد تبلیغات هدفمند متمرکز بر افزایش نرخ کلیک را ارائه میکند. آیا میدانید که چگونه میتوان میزان موفقیت کمپینهای تبلیغاتی را اندازهگیری کرد؟ نرخ کلیک یا Click-Through Rate معیاری برای محاسبۀ مقدار موفقیتآمیز بودنِ مارکتینگ برای کسبوکارتان است. چگونه برای جذب مشتری تبلیغ کنیم؟ همانطور که دیدید، روشهای تبلیغاتی زیادی برای جذب مشتری وجود دارد. نکتۀ کلیدی این است که روشهایی را بیابید که برای کسبوکار شما بهتر کار میکنند؛ سپس آن روشها را اجرا و مورد ارزیابی قرار دهید و نتایج را بهطور دقیق تجزیهوتحلیل کنید. به این ترتیب، متوجه خواهید شد که بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری، با صرف زمان و انرژی کمتر، بهترین نتایج را برای شما به ارمغان میآورد.
{پیام رسان
|}این روش به شما کمک میکند تا پیام خود را به افراد مناسبتر برسانید و میزان دیده شدن برندتان را افزایش دهید. نرخ تبدیل به تعداد افرادی اشاره دارد که در پاسخ به تبلیغات شما، اقدام دلخواه مانند خرید یا پر کردن فرم را انجام میدهند. تبلیغات هدفمند به شما کمک میکند با دسترسی به مخاطبان مناسب، نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید.
مثلاً در سطح گسترده، میتوانید فقط مخاطبان خود را بر اساس جنسیت دستهبندی کنید. در بخش اجرای کمپین، دربارهٔ یک نمونه کمپین بازاریابی ایمیلی هدفمند صحبت کردیم. ایمیل یکی از بهترین راهها برای برقراری ارتباطی عاطفی و محکمکردن روابط با مشتری است.
چناچه از خدمات پنل پیامکی پیام رسان رضایت نداشته باشید می توانید مطابق قوانین ، درخواست بازگشت وجه را ثبت نمایید. حتما شماهم تبلیغات تلویزیونی را دیده اید که زیرنویس کرده است، برای خرید محصول عدد 11 را به سرشماره خاصی ارسال کنید. پنل ارسال پیامک انبوه پیام رسان ، بهترین ابزار برای ارسال پیامک و مدیریت پیامک های دریافتی است که شما می توانید بصورت 24 ساعته از منشی پیامکی آن استفاده کنید .
دستیابی به مخاطب در تبلیغات به خلاقیت، دقت و حساسیت در دنیای او نیاز دارد. اگر عملکردی درست در مراحل گفتهشده داشته باشید، حتماً به نتایج مطلوبی خواهید رسید. خوشحال خواهیم شد تجربیات یا دغدغههای خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. در این کمپین، هدفگذاری زمانی هم در نظر گرفته شده بود؛ چون همراه با شروع سال تحصیلی، حجم تقاضا برای خرید پوشاک مدرسه نیز روند صعودی به خود میگیرد. بیایید با هم سفری به دنیای تبلیغات هدفمند داشته باشیم و رازهای موفقیت در این زمینه را کشف کنیم.
با استفاده از استراتژیهای تبلیغاتی مناسب، یک کسبوکار میتواند برند خود را در لحظهای که بیشترین تأثیر را دارد، در ذهن مصرفکنندگان برجسته کند. این دیده شدن گسترده، نه تنها تصویر مثبتی از برند میسازد بلکه در طول زمان به افزایش وفاداری مشتریان نیز کمک میکند. توجه به نظرات، انتقادات، پیشنهادات و امتیازهایی که مخاطبان شما به محصولات و خدماتتان دادهاند، راهی برای افزایش CTR بهطور غیرمستقیم است. بهرهگیری از نظرات مثبت و محتوای تولیدی توسط کاربران راضی شما، برای ایجاد محتوای تبلیغاتی، مستقیماً منجر به افزایش نرخ کلیک خواهد شد. این روزها مصرفکنندگان و خریداران، کسبوکارهای جدید را عمدتاً با جستوجوی آنلاین پیدا میکنند.
به جای اینکه تبلیغات رو در سراسر وب و در مکان هایی که به برند یا محصول ارائه شده هیچ ربطی ندارن نمایش بدین، هدف گیری متنی کمک می کنه تا محتوای آگهی با مکانی که در اون نمایش داده می شه مطابقت داشته باشه. برای مثال، استفاده از تبلیغات ویدئویی یا مقالات توضیحی میتواند مشتریان را با ویژگیهای منحصربهفرد محصولات آشنا کند. این روشها از جمله ابزارهای کلیدی در استراتژی تبلیغاتی برای ارتقای شناخت برند هستند. همه کسب و کارها امروزه به دنبال این هستند که کمپینهای تبلیغاتی هدفمندی اجرا کنند؛ زیرا تبلیغات هرچه هدفمندتر باشد، بازدهی و سوددهی بیشتری را برایتان رقم میزند. این رویکرد نه تنها باعث کاهش هدر رفت منابع تبلیغاتی میشود، بلکه تجربه مثبتی را برای مخاطبان نیز فراهم میآورد.
یکی از نقاط ضعف این نوع تبلیغات، عدم امکان ردیابی و تحلیل دقیق نتایج است، اما برندهای خلاق این چالش را به فرصت تبدیل کردهاند. آنها با ادغام تبلیغات چاپی در کمپینهای دیجیتال، موفق شدهاند اثرگذاری این روش سنتی را در دنیای مدرن به سطحی جدید برسانند. با این اوصاف بدیهی است که ترکیب خلاقیت با فناوری، تبلیغات چاپی را به ابزاری فراتر از گذشته تبدیل کرده است. علاوهبر این، بهرهگیری از کلماتی که احساس کمبود وقت، از دست دادن فرصت و فوریت را به مخاطب منتقل میکنند، در عناوین تبلیغاتی استفاده کنید. این مورد با ترغیب مشتری به هرچه سریعتر کلیک کردن روی لینک شما، موجب افزایش نرخ کلیک خواهد شد.
این داده ها می تونن استراتژی تبلیغات شما رو جامع تر کنن و اینطوری مطمئن بشین که با پیام مناسب به افراد مناسب دسترسی پیدا می کنین. نرخ تبدیل به تعداد افرادی گفته می شه که در پاسخ به تبلیغات شما، اقدام دلخواه مثل خرید یا پر کردن یک فرم رو انجام میدن. هر چقدر نرخ تبدیل شما بهتر باشه، کمپین های تبلیغاتی شما موفق تر عمل می کنه.
لینک منبع