آموزش سئو وبسیما
خدمات سئو به سبک وبسیما بالاتر از رتبه 1 گوگل افزایش هدفمند بازدید
شناخت مفاهیم و تکنیکهای مرتبط با حوزه لینکسازی کمک میکند؛ فعالیتهای خود را هدفمند و تاثیرگذار دنبال کنیم و تا حد امکان از دیدرس الگوریتمهای گوگل و جریمههای احتمالی دور بمانیم. اگر کمی در تولید محتوا دست داشته باشید (یا حتی به آن علاقه مند باشید!)، خوب میدانید یکی از سوالات نفرین شده در حوزه سئو، مربوط به تعداد کلمات مناسب برای یک مقاله و تاثیر آن در جایگاه سایت است. تنها با فکر کردن و کمی جستجو میتوانید بهترین کلمات کلیدی سایت خود را انتخاب کنید. در این مقاله به شما میگوییم چطور به کمک استراتژی و تحقیق، فرآیند پیچیده انتخاب کلمات کلیدی را به راحت الحلقوم تبدیل کنید. به همین علت، بر خلاف سالهای گذشته که موتورهای جستجو را مسبب کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب میدانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده میشود و به کار میرود.
مثلا یک صفحه پرمخاطب در یوتیوب یا پادکستی که دنبال کننده زیادی دارد با اینکه ماهیت شبکه اجتماعی به خود نمیگیرد ولی موجب معرفی برند و ایجاد وفادارای در مخاطب خواهد شد. تاثیر بازاریابی محتوا تنها در جذب مخاطب نیست بلکه بر تبدیل کاربر به مشتری و ایجاد حس وفاداری نیز موثر است. البته Content Marketing محدود به تولید محتوا در سایت و انتظار برای کسب نتیجه نیست بلکه باید تلاش کنیم تا این محتوا به دست مخاطب مرتبط با خودش نیز برسد. در حال حاضر روزانه میلیاردها جستجو از طریق گوگل انجام میشود که بسیاری از آنها با هدف خرید کالا یا دسترسی به خدمات هستند. در این سالها مورد اعتماد مراکز معتبر آموزشی و فعالان حوزه کسب و کار بوده ایم. از آنجایی که رضایت مخاطب برای گوگل اولویت مهمی است، بعید است که الگوریتمهای این موتور جستجو از رفتار پسندیده ما حمایت نکنند.
مشاهده فیلم های آموزشی به ما کمک میکند تا اطلاعات زیادی را در مدت کوتاه فراگرفته و دانش لازم برای ورود به حوزه سئو را به دست آوریم. برای کسب جایگاه بهتر و رسیدن به رتبههای برتر در نتایج جستجو نیازمند افزایش اعتبار دامنه و صفحات اصلی آن هستیم. زمانیکه در یک رقابت جدی قرار گرفتهایم ارزش و تاثیر لینکسازی برای ما نمایان میشود. تولید محتوا اولین قدم برای ورود به فضای رقابت است ولی اطلاعات جمعآوری شده توسط سرچ کنسول به ما کمک میکند تا با توجه به نقاط ضعف سایت استراتژیهای بهتری برای کسب جایگاه به دست آوریم. پس از تدوین استراتژی و پیادهسازی بستر مناسب، نوبت به تولید محتوای ارزشمند و انتشار آن در سایت میرسد. فعالیتهای ما در حوزه تولید محتوا اگر در راستای اهداف استراتژیک کسب و کار و تکمیلکننده سند استراتژی سئو باشد به آن بازاریابی محتوا میگوییم.
بپذیریم که بخش زیادی از دانش سئو حاصل تجربه افراد و اجرای پروژههای مختلف است ولی همه به یک اندازه قدرت تحلیل شرایط و تبدیل آن به یک الگوی تکرارپذیر را ندارند. متاسفانه آموزشهای متعددی در اینترنت وجود دارند که نتیجه برداشت شخصی یا حاصل یک اتفاق در پروژهای خاص هستند ولی در قالب تکنیک و آموزش به صورت عمومی منتشر میشوند. به طور حتم بله، حتی اگر سالها به صورت تخصصی و حرفهای در زمینه سئو فعالیت کردهاید شرکت در این دوره برای شما ارزشمند خواهد بود. هرچقدر که سطح علمی ما در یک حوزه بالاتر باشد پیدا کردن نکات و آموزشهای جدید ارزش بیشتری خواهد داشت. در هر کارگاه مباحثی مستقل ارائه میشود و هیچ یک از آنها پیش نیاز شرکت در دیگری نیست. ممکن است به فراخور تجربه و دانش خود یک یا چند کارگاه از این دوره برای شما مناسب باشد.
این تجربه گرانبها در کنار دانش روز تیم سئو وبسیما، آکادمی وبسیما را به یک برند خوشنام و پیشرو در زمینه تربیت متخصصان سئو تبدیل کرده است. در این بخش کلیه پادکستهای آموزش سئو که توسط آکادمی وبسیما تهیه و منتشر شده است به صورت رایگان در دسترس شما قرار گرفته است. گوش دادن به این پادکست های آموزشی به ما کمک میکند تا اطلاعات زیادی را در مدت کوتاه فراگرفته و دانش لازم برای ورود به حوزه سئو را به دست آوریم. اولین راهی که برای یادگیری سئو به ذهنتان میرسد چیست؟ فیلم آموزش سئو؟ مقالات و کتاب ها؟ یکی از منابعی که خیلی از علاقه مندان چشم های خود را بر روی آن میبندند، استفاده از تجربه ارزشمند متخصصین و کارشناس های سئو است. در این بخش به کاربردی ترین نکات و تجربیات متخصصین بین المللی برای سئو سایت اشاره خواهیم کرد.
در شرایطی که بیش از یک چهارم کاربران گوگل، مستقیماً بر روی نتیجه اول کلیک میکنند، رسیدن به این جایگاه، بسیار وسوسهانگیز است. اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی باشید، احتمالاً هیچ چیز به اندازه دیدن سایتتان در صدر نتایج گوگل خوشحال کند. اولین قدم ما برای یادگیری این دانش ارزشمند آن است که با مفهوم سئو آشنا شویم. تعریفهای متعددی برای پاسخ به این سوال ساده ارائه شده است که بیشتر آنها برگرفته از معانی ساده و عمومی هستند. در پایان هر ماه گزارشی کامل از خدمات ارائهشده، دستاوردها یا افتهای پروژه دریافت خواهید کرد.
همچنین در صفحههای دوره MBA و توسعه فردی میتوانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید. در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان مینویسد و حرف میزند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد. لازم است با نگاهی استراتژیک، رابطهٔ بین هوش مصنوعی و سئو را بهتر درک کرده و روندهای حاکم بر این صنعت را عمیقتر تحلیل کنید. این نکته را تقریباً همه پذیرفتهاند که بزرگترین و ارزانترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند. بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است.
همچنین صفحات ما در اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و لینکدین مستقیما شانس حضور در نتایج جستجو و کسب بازدیدکننده از گوگل را دارند. بعد از تحقیق کلمات کلیدی و انتخاب ماهیت صفحات هدف نوبت به تولید و انتشار محتوا میرسد. در نظر داشته باشیم که هر مفهوم و کلمه کلیدی باید یک و فقط یک صفحه هدف در سایت ما داشته باشد. اگر چند صفحه متفاوت برای یک موضوع ایجاد کنیم میان آنها رقابت ایجاد شده و شانس هرکدام برای رسیدن به رتبه 1 گوگل کمتر میشود. در واقع با استانداردهای گوگل را نقض کردهایم چرا که هر مدل پرداخت هزینه برای دریافت لینک را غیرطبیعی محسوب میکند. ولی اینکار به شکلی انجام شده که برای الگوریتمهای گوگل قابل تشخیص نیست.
در این دوره ها تاکنون نزدیک به ۷۰ استارت آپ فعال شرکت داشته اند و بیش از ۵۰ برند شناخته شده متخصصین خود را برای یادگیری بیشتر به این فضای آموزشی ارزشمند فرستاده اند. برای کسب موفقیت در سئو باید بیش از هر چیز به رضایت کاربر توجه کنیم. ادبیات شما، کیفیت محتوا و اطلاعات ارائه شده، نحوه نمایش و ارائه محتوا، سرعت سایت، نمایش صحیح در موبایل، پاسخگویی به سوالات کاربران و بسیاری موارد دیگر بر رضایت کاربران تاثیر گذار هستند. کمپانی Hubspot در ارایه ابزارهای آنلاین در زمینه دیجیتال مارکتینگ و آموزشهای تخصصی مرتبط با آن فعال است. این شرکت را میتوان یکی از منابع معتبر در زمینه تدوین استراتژی و تولید محتوا در اینترنت دانست.
پیش از یادگیری مفاهیم اصلی، مروری بر تاریخچه HTML و مسیر شکلگیری اینترنت خواهیم داشت. این اطلاعات به ما کمک میکند تا درک بهتری از ماهیت و اهمیت هریک از مفاهیم ارائه شده در این فصل داشته باشیم. در ادامه ساختار کدنویسی استاندارد در HTML5، تگهای معنایی برای ارائه محتوا و متاتگهای کاربردی برای سئو را به صورت کامل و کاربردی میآموزیم. هر صفحه در اینترنت برای آنکه شانس ایندکس و نمایش در نتایج جستجو را داشته باشد نیازمند یک آدرس یکتا است. URL در واقع مسیری است که کاربران و رباتهای گوگل برای دسترسی به محتوای آن صفحه در مرورگر خود وارد میکنند.
برای آنکه فعالیتهای ما در شبکههای اجتماعی هدفمند و تاثیرگذار باشند باید شناخت درستی از مخاطب خود و رفتار کاربران در هر یک از این شبکهها داشته باشیم. محتوایی که در توییتر منتشر میشود لزوما برای انتشار در لینکدین مناسب نیست. کتاب آموزش سئو برای افراد مبتدی توسط کمپانی MOZ تهیه شده است و در تهیه آن تلاش شده است تا مفاهیم و تکینکهای سئو را به زبان ساده به افرادی که آشنایی کافی با این حوزه ندارند آموزش داده شود. گوگل یک کتاب راهنمای 164 صفحهای تهیه کرده است که راهنمای دقیقی برای ارزیابی کیفیت صفحات وب توسط انسان و ارائه گزارشات به گوگل است. سلام دوست عزیزدر حال حاضر پادکست های وبسیما فقط بر روی سایت در دسترس هستند. سلام و درود…به عنوان یک مبتدی در تولید محتوا چقدر از سایت و محتوای پادکستهاتون لذت بردم.
اگر مایل بودید خوشحال میشیم نظرتون رو درباره اون دسته بندی هم بدونیم. لینکسازی فرآیندی بسیار حساس و البته زمانبر و پیوسته است که نیاز به نگهداری و بهبود دارد. در این پادکست یاد میگیریم چطور اثر تلاش های سئو خود را با این کاتالیزور چند برابر کنیم. این هفت نکته، باورهای نادرست در رابطه با سئو داخلی را از بین برده و به شما کمک میکند تا با انجام فعالیتهایی ساده اما مهم، ساختار استاندارد یک صفحه را شناخته و آن را پیادهسازی کنید. هر یک از دوره های آموزشی متمم یک «نقشه راه» دارد که مسیر یادگیری آن درس را مشخص میکند.
اهمیت سئو و رقابت پیچیده برای کسب جایگاه در نتایج موجب شده است که ارزش آن هر روز بیشتر از گذشته باشد. در نتیجه متخصصین سئو درآمد بالایی از طریق ارائه خدمات به کسبوکارهای بزرگ و کوچک اینترنتی کسب میکنند. مدل کاری وبسیما در تهیه قراراداد و پرداخت براساس مشتری مداری و احترام به حقوق متقابل طراحی شده است. با اینکه پروپوزالهای ارائه شده در بازه زمانی حداقل 6 ماهه هستند، عقد قرارداد و پرداخت هزینه به صورت ماهانه انجام میشود. در ابتدای هر ماه مبلغ قرارداد براساس خدمات ارائه شده در همان بازه زمانی اعلام شده و در پایان ماه گزارش تحلیلی از عملکرد و نتایج به کارفرما ارائه میشود.
افراد ارزشآفرینی که با کسب دانش لازم در شرکتهای مختلف مشغول به کار هستند. آموزش رایگان تکنیک های حرفه ای سئو در مقالات، کتاب های الکترونیکی و فیلم های آموزشی تخصصی. برای اطلاع از زمان برگزاری دوره های آموزش سئو به صفحه آکادمی وبسیما مراجعه نمایید. همانطور که میدانید تمام استارت آپ های تحت پوشش آواتک مبتنی بر بستر وب و اپ موبایل هستند. همین موضوع موجب شده بود تا شرکت کنندگان این دوره با دانش تخصصی بالا و ارتباط مستقیم روزانه با مسائل مربوط به سئو به این کلاس وارد شوند. پرسش و پاسخ های صورت گرفته بسیار کاربردی بوده و حضور شرکت کنندگان تا آن ساعت از شب نشان دهنده علاقه ایشان به مباحث مطرح شده بود.
سئو یکی از زیرمجموعههای دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید. مرحله اول “یادگیری اصول سئو” و مرحله دوم “یادگیری برای اجرای یک فرآیند سئو” برای داشتن یک “نمای کلی” از نحوه عملکرد فرآیند سئو ضروری است، بنابراین اگر می خواهید به شدت با این دو شروع کنید. این اطلاعات را با کمی تمرین ترکیب کنید و در راه تبدیل شدن به یک سئوکار باهوش هستید. در ادامه با بررسی موردی چند سایت، معیارهای اصلی برای تصمیمگیری در مورد معماری سایت و ساختار آدرسدهی را میآموزیم. سلام دوست عزیزاگر هاست دانلود نیز در نهایت به آدرس دامنه شما یا یک زیردامنه متصل است تفاوتی نخواهد کرد.
گواهی ارائه شده از طرف وبسیما مورد تایید برندهای معتبر و فعال در حوزه کسبوکارهای اینترنتی ایران است. بهعنوان مدیر یک مجموعه احتمالا زمان کافی برای یادگیری تمام تکنیکها استانداردهای سئو را ندارید. کتاب آموزش سئو به مدیران به شما کمک میکند در زمانی کوتاه آنچه باید در مورد سئو بدانید را یادگرفته و برای نظارت بر متخصص سئو خود به کار بگیرید. تاثیر لینک بر سئو انکار ناپذیر است ولی این تاثیر همانقدر که میتواند مثبت باشد ممکن است منفی نیز باشد، در نتیجه برای لینکسازی نیازمند شناخت مسیرهای درست و استراتژیهای کارآمد هستیم. در این کتاب شما با مهمترین تکنیکهای لینکسازی کلاه سفید آشنا میشوید.
گوگل برای تشخیص هریک از این فاکتورها روشهای متعددی دارد که بخشی از آن بیرون از سایت ما رخ میدهد. بسیاری از فعالیتهای ما در شبکههای اجتماعی، سایتهای انتشار ویدیو، سئو محلی و … میتوانند مستقیما بر اعتبار و اعتماد تاثیر داشته و در نهایت منجر به بهبود رتبه ما در گوگل شوند. برای اینکه محتوای ما شانس کسب رتبه در گوگل داشته باشد باید با اصول و استانداردهای سئو آشنا باشیم و هنگام نگارش به آنها توجه کنیم. در مقابل اگر تلاش کنیم که با انتشار رپورتاژ آگهی و لینکسازی به این صفحه جایگاهش را بهبود دهیم در واقع از سئو خارجی به عنوان یک تکنیک کلاه سیاه استفاده کردهایم. کمتر کسی دانشی که با سعی و تلاش به دست آورده را به دیگران ارائه میدهد به همین دلیل برای آموزش تخصصی در هر حوزهای، نیازمند مراجعه به منابع خارجی هستیم.
برای آشنا شدن بیشتر با متمم به صفحهٔ درباره متمم سر بزنید و فایل صوتی معرفی متمم را دانلود کنید و گوش دهید. معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتمها، این روشها هم کارایی خود را از دست میدهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگتر میشود. گاهی اوقات، کسانی که با SEO آشنا نیستند، آن را به عنوان یک جانشین رایگان برای بازاریابی و تبلیغات در نظر میگیرند. مهمترین ویژگی این کارگاه این بود که مطالب ناقص و جسته و گریخته ای که توی ذهنم بود دسته بندی و کامل شد. شما در این دوره با ابزارهای Screming Frog و Page Speed Insight تا حدودی آشنا میشوید. مسلما معرفی تمام بخشهای این ابزارها در سرفصل این دوره نمیگنجد ولی مواردی که مربوط به این دوره میباشد به صورت عملی توضیح داده شده است.
این مسیر را بارها آزمودهایم و بسیاری از متخصصینی که امروز در شرکتهای بزرگ کار میکنند از همین راه سئو را یاد گرفتهاند. زمان آن رسیده که آموختههای خود را در پروژه واقعی پیادهسازی کنیم و از آن کسب درآمد داشته باشیم. استخدام در یک شرکت یا پذیرش پروژه به صورت فریلسنری ما را از فضای یادگیری به دنیای رقابت وارد میکند. هر روز با چالشهای جدیدی روبرو خواهیم شد ولی تفاوت ما با نقطه شروع این است که روش صحیح جستجو را یاد گرفتهایم، منابع معتبر را میشناسیم و با یک جامعه متخصص شامل مدرس و سایر دانشجویان در ارتباط هستیم. در طول دو مرحله قبل با انبوهی از سوالات و ابهامات روبرو خواهیم شد، پیدا کردن جواب این سوالات و ایجاد ارتباط میان آنچه آموختهایم ساده نیست و میتواند زمان زیادی را هدر دهد.
کتاب راهنمای جامع سئو در 184 صفحه و 18 فصل تهیه شده و هر فصل از این کتاب برگرفته از مقالات منتشر شده توسط متخصصین سئو در سایت SEJ است. این مقالات به خوبی جمع آوری شده و با ترتیب مناسبی در این کتاب قرار گرفته اند. محتوای این کتاب طوری تنظیم شده است که هم برای توسعه دهندگان front-end و هم برای متخصصین حوزه back-end کارآمد است. سلام بر شما، قسمت های بعدی آماده است و به زودی در همینجا آپلود میکنیم. این فصل پادکست مخصوص دسته بندی سئو کلاه سفیده که به صورت مقاله است.
تا هم بتوانند کارهای ساده و اولیهی سئو برای سایت یا وبلاگ خود را مدیریت کنند و هم در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو پیش روی آنها ترسیم شود. اطلاعاتی که در این دوره ارائه شد کاملا تخصصی و بسیار مفید بود و با اطلاعاتی که استاد اسماعیلی به ما انتقال دادند می توان سرنوشت یک سایت را عوض کرد. به همکارانی که در این عرصه فعالیت دارند پشنهاد میکنم کارگاه سئو تکنیکال به هیچ عنوان از دست ندهند. اصلا نگران نباشید، همچون فصلهای پیشین مسیر تصمیمگیری، ابزارهای کاربردی و مثالهای متعددی را در طول کارگاه بررسی خواهیم کرد. در همان ابتدا گفتیم که این کارگاه “آموزش کاربردی سئو تکنیکال” است، در نتیجه در هیچکجای مسیر یادگیری شما را تنها نگذاشته و جزئیترین نکات و ابهامات را برطرف کردهایم.
بررسی نظرات شرکت کنندگان پیشین و سابقه کاری آنها گواهی براین موضوع است. در دوره جامع سئو تکنیکهای تخصصی و آموزشهای حرفهای ارائه میشود ولی به این معنا نیست که درک آنها برای افراد تازه کار یا کم تجربه دشوار است. مسیر آموزش با مثالهای کاربردی و ساختار استاندارد طراحی شده است که درک آن را برای شما ساده میکند. در پایان دوره سئو شما تمامی استانداردها و تکنیکهای حرفهای را فرا میگیرید. اگر محتوای شما عالی، مفید و کاربردی هم باشد، بدون لینک، از چشم گوگل و کاربر پنهان میماند.
اگر کار با آن برای شما پیچیده است پیشنهاد میکنیم قسمت ها را دانلود کرده و در زمان مناسب گوش دهید. در این پادکست میفهمیم بهترین استراتژی برای لینک سازی خارجی سایت از نظر فالو یا نوفالو بودن چیست و چطور باید به آن برسیم. یکی دیگر از بحثهای رایج در تحلیل سئو سایتها، طبقهبندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است. این طبقهبندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح میکنند. اگر میل شما برای یادگیری سئو بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو تنها با تمایل شما به اجرا و آزمایش مفاهیم فراتر رود، از این راهنما بیشترین بهره را خواهید برد.
دیستوپیا؛ نگاه موشکافانه به آپدیتهای گوگلهمه چیز درباره آپدیتهای گوگل، تأثیراتشان روی سایتها و راهکارهای عملی برای مدیریت تغییرات. جهت ارتباط با پشتیبانی و ارائه نظرات و پیشنهادات خود با ما در ارتباط باشید. در تاریخ 10 مرداد 97، گوگل اعلام کرد که یک به روزرسانی مهم در هسته اصلی الگوریتم ایجاد کرده که موجب ... سئو تضمینی همواره مشوقی برای جذب مشتریان بوده و در بسیاری از موارد بیشتر از یک شعار نیست، این عدم موفقیت ناخودآگاه باعث ایجاد شبهه و نگرانی در مشتریان خواهد شد. با تشکر از اطلاعات خوبی که در اختیارم گذاشتید، ذهن من نصبت به خیلی از موضوعات باز شد.
ورود کاربر به سایت اولین هدف و تبدیل بازدیدکننده به مشتری مهمترین دستاورد ما خواهد بود. قرار شد شرکت کنندگان نظرات خود را در بخش ارسال دیدگاه همین صفحه یا از طریق ایمیل به دست ما برسانند. هر یک از این فعالیت ها بر سلامت دهان و دندان شما (سئوی کلی سایت) موثر بوده و مستقیما توسط پزشک معالج انجام میشود ولی به این معنی نیست که دندان ها شما هرگز خراب نمیشوند یا دیگر نیازی به مراجعه مجدد به پزشک ندارید. البته ممکن است شما هرگز نیاز به مراجعه مجدد به دندانپزشک را احساس نکنید البته به شرطی که کلیه دستورات و آموزش های او را به درستی انجام دهید. رسانههای شخصی یا تحت مالکیت ما میتوانند کمک زیادی به اعتبار برند ما کنند.
این تجربیات میتواند مسیر یادگیری و اجرای تکنیک ها در پروژه های سئو را برای شما ساده و سریع کند. پس برای اینکه راه یادگیری سئو را برای خود هموار کنید، از این تجربیات نهایت استفاده را ببرید. در این کارگاه شما دستورالعمل های اجرایی برای پیاده سازی هریک از مفاهیم ارائه شده را دریافت خواهید کرد. پس از معرفی روش های رایج در نشانه گذاری، نمونه کدها و استانداردهای لازم برای اجرای هر کدام مطابق با دستورالعمل های گوگل را بررسی خواهیم کرد. شناخت انواع تگها برای استفاده در head و body به ما کمک میکند تا بدون تغییر در ظاهر سایت، درک آن را برای رباتهای گوگل سادهتر کنیم. رعایت این استانداردها علاوه بر کیفیت ارائه بر سرعت و تجربه کاربری نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت.
حدودا 100 نفر بازاریاب دارم که هروز دو یا سه بار به سایت سر میزنن و هر کدوم چند دقیقه در سایت میمونن و از اون استفاده میکنن. دوره آموزش اکسل پیشرفته از جدیدترین نسخه نرم افزار اکسل یعنی نسخه ۲۰۲۱ استفاده میکند. اگر به یک همکاری طولانی و دستاوردی فراتر از رتبه 1 گوگل فکر میکنید. 93 درصد از تجربههای خرید آنلاین با یک جستجوی ساده در گوگل آغاز میشود. نردبان سئو، مفهوم مورد نظر ما در این مقاله است، در واقع قصد داریم تکنیک ها و مراحل اجرای آنها را با ...
سوالات بسیار زیادی در ذهنم بود، که آقای اسماعیلی مثل همیشه بسیار عالی و حرفه ای تمام نکات تکنیک های حرفه ای را بیان کردند و من جواب سوالات خودم را گرفتم. مباحث کارگاه بسیار ساده بیان شد به طوری که کسانی که آشنایی ابتدایی با مباحث برنامه نویسی هم داشتند توانستند از صحبت ها استفاده کنند. از مهندس اسماعیلی و تیم وبسیما برای برگزاری این کارگاه تشکر می کنم. در پایان ابزارهای متنوعی برای بررسی عملکرد خود و تاثیر هریک از این فاکتورها بر نمره نهایی سایت را معرفی میکنیم. ابهامات و چالشهای پرتکرار در پروژههای سئو را با هم بررسی میکنیم و استراتژیهای اثربخش را از میان آنها انتخاب میکنیم.
خب شاید تصورش سخت باشد که یک بیلبورد تبلیغاتی مستقیما بر سئو سایت ما تاثیرگذار باشد و به عنوان یکی از روشهای سئو خارجی شناخته شود! گوگل ارزش زیادی برای محتوای کاربردی و دست اول قائل است ولی سایتهای زیادی در اینترنت داریم که با ارائه چنین محتوایی همچنان جایگاه مناسبی در نتایج جستجو ندارند. ساختار سایت و ماهیت هر صفحه را باید طوری انتخاب کنیم که با هدف کاربر از جستجو یکسان باشد در غیراینصورت شانس کمی برای کسب جایگاه داریم. مثلا اگر به کسی که “خرید کفش نایک” را جستجو کرده یک مقاله را پیشنهاد کنیم بعید است که جایگاه خوبی در گوگل بگیریم. در ادامه مسیر پیشنهادی آکادمی وبسیما برای یادگیری سئو را به شما معرفی میکنیم.
همچون دوره های پیشین در این کارگاه استانداردهای سئو، تکنیک های تعیین استراتژی محتوایی و هدف گذاری روی کلمات کلیدی بصورت کامل آموزش داده شد. این دوره در تاریخ 15 اردیبهشت 96 از ساعت 10 الی 14 و در محل شرکت وبسیما و بصورت نیمه خصوصی برگزار گردید. معتقدیم که هر سایت اینترنتی هدفی متفاوت را دنبال کرده و مخاطبین مخصوص به خود را دارد، در نتیجه نمیتوان یک راهکار یکسان را به همه کسب و کارها پیشنهاد داد. مشاورین وبسیما، در گام نخست به بررسی وضعیت تکنیکال، محتوا و لینک سازی سایت شما پرداخته و متناسب با اهداف اعلام شده پیشنهادات خود را ارائه میکند. تنوع خدمات وبسیما در حوزه سئو گسترده بوده و پیشنهادات ارائه شده براساس نیاز هر سایت تعیین میشود. در نهایت میتوان گفت که پروپوزال وبسیما برای هر پروژه کاملا اختصاصی بوده و حاوی نکات کاربردی بسیاری است.
آژانس خلاقیت وبسیما در سال 2012 با هدف ایجاد تغییر و تحول در فضای وب ایران فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. ما هرسال با تلاش و پشتکار بسیار، همگام با استانداردهای روز دنیا گام برداشتیم و طی این سالها توانستیم نقش مهمی در اشتغالزایی، آموزش و تربیت نیروی حرفهای در صنعت وب ایفا کنیم. در کنار این ارزشآفرینی مستمر توانستیم سیمای وب ایران را همانطور که از نامش پیداست تا اندازه چشمگیری تغییر دهیم و سطح توقع مخاطبین از وب فارسی را به سوی زیباییشناسی در کنار کارایی عمیق و ارزشآفرین افزایش دهیم. دوره جامع آموزش سئو، نتیجه سالها فعالیت حرفهای در ارائه خدمات سئو و برگرفته از دانش و تجربه تیم وبسیماست. در پایان هر کارگاه شرکتکنندگان فیلم و فایل پرزنتیشن کارگاه را دریافت خواهند کرد.
در فصل بعدی هرآنچه در این فصل آموختهایم را به صورت عملی بر روی یک پروژه پیادهسازی میکنیم. در پایان فراموش نکنید که برای عمیقشدن درحوزه تکنیکال نیازمند انجام پروژههای متعدد و مواجه شدن با چالشهای مختلف داریم. در طول اجرا حتما با سوالات جدیدی مواجه خواهید شد، میتوانید با عضویت در گروه اختصاصی تلگرام که برای پشتیبانی دوره در نظر گرفته شده پاسخ خود را مستقیما از مهندس امین اسماعیلی دریافت کنید. در این وبینار فرآیند کدنویسی سیستم پادکست در سایت و معرفی آن به گوگل را آموزش می بینیم. سلام دوست عزیزپاسخ به این سوال کمی طولانی است ولی جواب آن را در ویدئوی دیگری در همین صفحه با عنوان “آیا CTR یکی از فاکتورهای رتبهبندی است؟” به صورت کامل بررسی کرده ایم. سئو ابعاد و پیچیدگیهایی زیادی دارد و هر زمان که دست از تحقیق و مطالعه برداریم دچار تکرار و فراموشی میشویم.
در مدت زمانی کوتاه مهمترین نکته های مرتبط و سر نخ های لازم به شرکت کنندگان داده میشه که می تونن بلافاصله به محض اتمام کلاس ازشون استفاده کنن و نتیجش رو ببینند. مطالب به صورت دسته بندی شده بود که تو کیفیت ارائه تاثیر داشت ، ممنون از شما ، برای من مفید بود. همین موضوع باعث شد درخواست سرفصل و جلسات بیشتر و تخصصی تر در زمینه سئو داشته باشم. در این روش یک لینک با انکرتکست مشخص در همه صفحات یا بخشی از یک رسانه درج میشود. مهمترین تفاوت در تعداد لینکهای دریافتی از یک رسانه و محل قرارگیری لینک است. این امکان وجود دارد که یک سایت اینترنتی مرتبط با یک موقعیت مکانی ثبت شده در گوگل باشد و از این طریق شانس ما برای دیده شدن در جستجوهای محلی (مثلا عبارت “رستوران ایتالیایی میرداماد”) را افزایش دهد.
اما نقطه قوت این دوره بررسی ریز به ریز کد های Html و schema ها هست که با اینکه دیده نمیشن اما تاثیر بسیار زیادی در سئو خواهند داشت. تشکر ویژه دارم از استاد اسماعیلی که با زحمت فراوان این پکیج رو آماده کردن و به کامل ترین شکل ممکن در اختیار شرکت کنندگان قرار دادن. هر آدرس اینترنتی از 3 بخش اصلی شامل Protocol، Domain و Path تشکیل میشود. شناخت آناتومی و درک بخشهای مختلف یک آدرس به ما کمک میکند تا هنگام ساخت یک صفحه یا راهاندازی یک سایت جدید استانداردهای سئو را به خوبی در آن رعایت کنیم. بهعنوان یک متخصص سئو علاوه بر دانش تخصصی در زمینه کاری خود باید مهارتهای نرم برای ارتباط با سایر تیمهای دیجیتال مارکتینگ را کسب کنیم.
در این روش یک محتوای متنی در قالب خبر یا مقاله را نگارش کرده و در رسانههای معتبر و پربازدید منتشر میکنیم. این سایتها به واسطه بازدید زیاد و اعتبار دامنه بالا شانس زیادی برای کسب جایگاه دارند. البته هدف تنها دیده شدن محتوا نیست بلکه به ما اجازه میدهند که 1 تا 3 لینک ارجاعی به سایت خود هم داشته باشیم. تبلیغات آنلاین برخلاف آنلاین، تاثیر مستقیم بر جستجوی نام برند ندارند ولی به شدت بر افزایش بازدید سایت و مهم شدن یک صفحه در آن موثر هستند. بارها تجربه کردهایم که یک صفحه بعد از ورود بازدیدکنندگان زیاد از مجراهای تبلیغاتی به لندینگ مهمی در سایت تبدیل شده و حتی به عنوان یکی از Sitelinks های اصلی در گوگل نمایش داده میشود. یکی از الگوریتمهای گوگل برای رتبهبندی صفحات سیستم E-E-A-T است که شامل 4 مفهوم تخصص، تجربه، اعتبار و اعتماد میشود.
مشاهده این مجموعه به شما کمک میکند تا درک درستی از عملکرد ربات های گوگل و بررسی صفحات سایت خود توسط آنها داشته باشید. در تاریخ ۲۹ دی ماه کارگاه آموزش حرفه ای سئو و تولید محتوا با همکاری آژانس خلاقیت وبسیما و فضای کار اشتراکی زاویه در محل شتاب دهنده آواتک برگزار شد. در پایان عکسی به یادگار به همراه شرکت کنندگان عزیز دوره سئو گرفتیم. با گذشت نزدیک به دو ماه از دوره سوم و با پایان ماه مبارک رمضان در روز پنجشنبه به تاریخ 31 تیر 95 چهارمین دوره آموزش سئو را برگزار نمودیم. در پایان عکسی به یادگار گرفتیم و منتظر داستان موفقیت آنها و نظرات سازنده شان برای بهبود روند آموزش این دوره خواهیم بود.
بسته به نوع شرکت یا صنعتی که در آن کار می کنید (یا می خواهید در آن کار کنید) ممکن است بخواهید تصمیم بگیرید که تخصص داشته باشید و برای آن می توانید تخصص مورد نظر خود را از قسمت “تخصص در سئو” انتخاب کنید. برای مدیریت صحیح این بودجه باید درک درستی از رفتار رباتهای گوگل برای پیدا و ثبت کردن یک صفحه جدید داشته باشیم. سلام دوست عزیزروی ویدئو کلیک کنید توی پنجره پخش ویدئو یک دکمه دانلود قرار داده شده است. امشب هم یه 26 دقیقه از گفتگوی جناب عادل طالبی با امین جان رو – که در مورد “وردپرس چند؟” بود – از وبسایت برآیندبوکس مشاهده کردم که واقعا عالی بود. به دوستان دیگه هم توصیه می کنم در کانال تلگرام عضو بشن و از محتوای عالی اون هم استفاده بکنن و هم لذت ببرن. همچنین فراگیران پس از گذراندن دوره آموزش اکسل مقدماتی جهت کسب آموزشهای تکمیلی میتوانند در دوره اکسل پیشرفته در حسابداری شرکت نمایند.
سلام دوست عزیز.خوشحالیم که براتون مفید بوده، مورد مربوط به صدای موزیک رو حتما در نظر میگیریم از پیشنهاد شما سپاس گزاریم. پیشنهاد میکنم به صفحه فیلم آموزش سئو مراجعه کنید گنیجینه ارزشمندی برای شما فراهم کرده ایم. سلام دوست عزیزاین موسیقیها در مراحل تدوین انتخاب و استفاده میشود متاسفانه در حال حاضر لیست دقیقی از همه موسیقیها و لینک دانلود آنها در دست نداریم. Anchor Text همان قسمت قابل کلیک در یک نتیجه جستجو یا صفحه اینترنتی است که در بیشتر مرورگرها (Browser ها) معمولا به رنگ آبی و با یک خط زیرش دیده میشود. در صورتی هم که قبلا رویش کلیک کردهاید، ممکن است برای شما به رنگ بنفش نمایش داده شود. اما این مسئله محدود به صفحات نتایج جستجو نیست و به صورت کلی به هر متن قابل کلیک که شما را به صفحه دیگری هدایت کند، انکر تکست گفته میشود.
برای آشنایی با هریک از این ابزارها و مقایسه نقاط ضعف و قوت آنها پیشنهاد میکنیم مقاله ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را مطالعه کنید. در ادامه با مهمترین مفاهیم و اصطلاحات در حوزه کلمات کلیدی آشنا میشویم. از دید گوگل همین دو دسته بندی یعنی سفید و سیاه وجود دارد ولی از نظر متخصصین سئو گروه سومی هم داریم به نام سئو کلاه خاکستری. در شرایطی که اقدامات ما در سئو خارجی برخلاف دستورالعملهای گوگل باشد ولی آنقدر طبیعی به نظر برسد که همچنان اثربخش بوده و موجب جریمه سایت نشود به آن سئو کلاه خاکستری میگوییم. راهاندازی یک سایت شخصی (موضوعش مهم نیست) هزینه زیادی ندارد ولی فضای مناسبی برای کسب تجربه و پیادهسازی آموزش است.
همچون دوره های گذشته پس از پایان جلسه به پرسش و پاسخ و گفتگو نشسته و دوستان جدیدی در زمینه های کاری گوناگون یافتیم. هیچ سایت یا رسانهای وجود ندارد که پاسخ همه سوالات شما را در خود داشته باشد. حقیقت این است که بهترین روش یادگیری در حین اجرا و در طول تجربه یک پروژه واقعی رخ میدهد. ولی بدون دانش اولیه و شناخت اصول سئو شروع کردن یک پروژه هم منطقی نیست. این روش یک جنبه کاملا سیاه و ترسناک و یک وجهه منطقی و هدفمند دارد! در گذشته سایتهایی بودند که با هدف تبادل لینک ایجاد شده و به اصطلاح Link Farm نامیده میشدند.
اما سئو کلاه سیاه، میکوشد با شناسایی نقطه ضعفها و محدودیتهای الگوریتمهای سئو، سایت را به شکلی بهینه سازی کند که رتبه سئو بهتری به دست بیاورد. خوشبختانه طی سالهای اخیر، با بهبود الگوریتمهای موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کمرنگتر شوند. همانطور که میبینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند. هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینکهایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده میشوند، نگاه نمیکنند. طی چند سال اخیر فرهنگ جستجو در میان تمام مردم دنیا رواج یافته و البته رونق استفاده از تلفن های همراه موجب شده تا دسترسی به اطلاعات نسبت به گذشته بسیار سریع و ساده باشد.
در پایان دوره آنچه آموختهایم را به صورت عملی و زنده بر روی پروژههای واقعی اجرا میکنیم تا شما درک بهتری از فرآیند تصمیمگیری و نحوه اجرای کار داشته باشید. به شما اطمینان میدهیم محتوایی که در این دوره دریافت میکنید با اختلاف زیادی از انتظارات شما از یک دوره ویدیوی فراتر است. به جذابترین و کاربردیترین مبحث در سئو تکنیکال خوش آمدید؛ بهبود سرعت و تجربه کاربری. در ادامه با ابزارهای و تکنیکهایی که برای مدیریت بودجه خزش در اختیار داریم آشنا میشویم. بیشتر ابزارهایی که برای این کار در دسترس داریم در پنل گوگل سرچ کنسول ارائه شده است که آموزش استفاده صحیح از آنها را به صورت کامل در کارگاه سرچ کنسول آموزش دادهایم.
با یک استراتژی دقیق، فعالیتهای ما در حوزه طراحی سایت، تولید محتوا و لینکسازی؛ هدفمند و ارزشآفرین خواهند شد. برای رسیدن به یک برنامه اجرایی و در نهایت موفقیت یک پروژه سئو، نیازمند شناخت اهداف کسب و کار، آنالیز رقبا و تحلیل رفتار کاربران هستیم. ولی آیا فقط استانداردهای گوگل مورد نظر ماست؟ اگر فقط به گوگل توجه کنیم حتی با کسب جایگاه مناسب موفقیتی کسب نمیکنیم. بازاریابی محتوا یعنی تولید محتوای با کیفیت برای کاربر که گوگل نیز قادر به درک آن باشد. برای سئو کردن سایت، کافیست ابتدا با مثلث سئو و سه ضلع آن یعنی سئو تکنیکال، سئو محتوا و لینکسازی آشنا شوید. پس از آن میتوانید با کسب دانش کافی درباره هر یک از این اضلاع، رسیدن سایت به رتبه 1 گوگل را جشن بگیرید!
همین مفهوم به ظاهر ساده تاثیر زیادی در درک گوگل از محتوای صفحه و تعیین جایگاه صفحه در نتایج جستجو دارد، در این پادکست تاثیر انکرتکست بر سئو داخلی و خارجی را بررسی میکنیم. یکی از مهمترین فاکتورهای گوگل برای تعیین جایگاه سایت در نتایج جستجو، تعداد و کیفیت لینکهای دریافت شده از سایر سایتهای اینترنتی است. رنج و گنج مجموعهای از پادکستهای آموزشی در حوزه لینکسازی داخلی و خارجی است. درک صحیح گوگل از محتوای صفحه هدف اول ما برای استفاده از نشانه گذاری است ولی هدف بعدی تغییر نمایش در نتایج جستجو است. برخی از مدلهای نشانه گذاری موجب میشوند که نمایش سایت شما در نتایج گوگل جذابتر شده و شانس ورود کاربران به سایت افزایش یابد.
در کارگاه تکنیکهای حرفهای سئو ابتدا با مفهوم رنکبرین و عملکرد آن در تحلیل رفتار کاربر آشنا شده و با استفاده از آن تکنیکهایی کاربردی و موثر برای حفظ و بهبود رتبه را میآموزیم. این فرآیند همواره با درصد بالایی از خطا همراه است زیرا در قدمهای اولیه دانش کاربردی و تجربه اجرایی لازم را نداریم. به همین دلیل شرکت در دورههای آموزشی میتواند میانبر مناسبی برای کسب دانش تخصصی سئو باشد. نگارش مقالات تخصصی به ما کمک میکند تا در طیف گستردهتری از کلمات هدفگذاری کرده و در نقاط بیشتری از سفر مشتری با او همراه شویم. در ابتدای هر ماه و براساس سند استراتژی سئو موضوعاتی مرتبط و پرجستجو را انتخاب کرده و تقویم محتوای بلاگ را طراحی میکنیم. آموزش سئو در اصفهان اولین همکاری وبسیما با فعالان حوزه استارت آپ و کارآفرینی در خارج از شهر تهران بوده و بعنوان تجربه ای بسیار موفق میتواند دریچه ای به همکاری و فعالیت های بیشتر شود.
مسئولیت اجتماعی آکادمی وبسیما این است که به جای نقد کردن دیگران، خودمان وارد عمل شویم و با تالیف منابع با کیفیت آموزش سئو با هدف انتقال دانش، کیفیت محتوای وب فارسی را چند قدم به جلو پرتاب کنیم. شرکت سئو وبسیما تهران یکی از معتبرترین مراکز آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ در تهران است که با ارائه دورههای جامع، کارگاههای تخصصی و منابع آموزشی رایگان به توسعه دانش و مهارتهای سئو کمک میکند. دورههای این آکادمی شامل آموزشهای عملی و تئوری در زمینه تدوین استراتژی سئو، تولید محتوا، سئو تکنیکال، لینکسازی و ابزارهای تخصصی مانند گوگل سرچ کنسول است. گواهینامههای آکادمی وبسیما توسط بسیاری از برندهای معتبر تأیید شده و برای متخصصان حوزه دیجیتال مارکتینگ ارزشمند است. با این حال، آشنایی با مثلث سئو، یعنی سئو تکنیکال، سئو محتوا و لینکسازی، به تنهایی برای رسیدن به رتبه اول SERP کافی نیست. معمولاً برای یافتن تسلط در مبحث سئو سایت، صرف زمان و انرژی زیادی نیاز است.
هر بسته ویدئویی تنها برای یک نفر و بر روی یک سیستم قابل اجرا خواهد بود و شما اجازه فروش یا واگذاری دوره به دیگران را نخواهید داشت.
سئوکار ناصر رسولی