تولیدی کفش چرم زنانه تبریز – خرید و فروش انواع مدل کفش

همچنین حدود 70 تا 90 میلیون جفت کفش در سال تولید می­ شود که بین 60-45 درصد تولید کل چرم کشور و سهم ۱۵ درصدی از میزان کل بخش صنعت را در برگرفتهاند و تقریباً 90% چرم کفش دست دوز کل کشور در تبریز تولید می­شود. با راه­ اندازی این کمپین بیش از ۳۰% ورود کفش خارجی به تبریز در سال 95 کاهش پیدا کرد. با توجه به نوسانات قیمت دلار و ارز این مسأله روی فروش کفش خارجی نیز تأثیر فراوانی می گذارد. در مرکز کفش مهرگام انواع کفش مردانه، زنانه و بچه گانه با تنوع مدل و قیمت عرضه می شود. صمد عالی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مدرسه عالی مهارتی چرم و کفش گفت: یک ساختمان به مساحت 1300 متر برای این مدرسه آماده شده و در حال حاضر نیز کارهای نوسازی آن انجام میشود.

اما در حال حاضر با توجه به اینکه بازار کفش با رکود مواجه شده که وضعیت صادرات کفش استان چندان مطلوب نیست، به طوری که سهم صادرات استان در سال 96 بهطور رسمی حدود 3 میلیون دلار و صادرات به طور غیررسمی حدود 10 میلیون دلار است. در حال حاضر بحران در صنعت چرم موجب شده که نتوانیم با رقبا رقابت کنیم؛ چرا که ماشین آلات کارخانه ­ها به روز نیست و همین فرسوده بودن ماشین آلات و نبود تکنولوژی به روز مانعی بر سر راه این تولید گذاشته است. در حال حاضر از 1600 واحد فروش کفش تبریز فقط ۲۰ واحد جنس خارجی می­فروشند و ۸۰ واحد اجناس خارجی و ایرانی به فروش می­رسانند. مجموعه آرکا برندی می باشد که کفش های خود را به صورت عمده و اینترنتی عرضه می نماید و از مزایای اینکه ما کفش های تولیدی را به صورت اینترنتی به فروش می رسانیم باید عرض کنیم که با خرید اینترنتی تخفیف بیشتری حاصل خواهد شد و در هر حال به فکر سود کردن بیشتر شما هستم.

براساس مصوبه هیئت دولت برای ایجاد شهرک صنعتی خصوصی، نخستین بار شهرک صنعتی خصوصی در ایران به عنوان چرم­ سازان در تبریز ایجاد و زیرساخت ­های لازم در آن فراهم شد؛ حتی برای خرید یک خط تلفن در این شهرک در سال 1375 حدود 25 میلیون ریال پول واریز شد. در کشور ما هر سال بدون در نظر گرفتن بحران در بازار، مالیات افزایش می­ یابد. از صنعت کیف و کفش تبریز ارتزاق می­ کنند. برای مشاهده مدل های کفش مهرگام کافیست سری به کانال کفش مردانه مهرگام بزنید. فروش در مرکز کفش مهرگام به صورت سری و سایزبندی می باشد. اما باید گفت: که در سال­های اخیر هیچ­گونه حمایت دولتی از این شهرک انجام نشد و واحدهای مستقر در آن با ماشین آلات قدیمی 40 و 50 ساله چرم تولید کرده و می­ کنند که در صورت برخورداری این واحدها از ماشین آلات به روز و پیشرفته، آنها می ­توانند چرم خوبی تولید کنند و تولیدات خود را به صورت کیفی افزایش دهند.

در سال­های 62 و 63 به دلیل توسعه شهر تبریز و آلایندگی این صنایع واحدهای کارخانه ­های تولید چرم به خارج از شهر در 25 کیلومتری غرب تبریز در منطقه ­ای به وسعت 2 میلیون مترمربع (200 هكتار) منتقل شد. در سال 95 پویش خرید کالای ایرانی توسط اتحادیه چرم تبریز راه­اندازی شد که این یک حرکت ارزشمند است که در بازار تبریز اتفاق افتاده و میتواند برای سایر بازاریان در دیگر شهرهای کشور و تولیدکنندگانی که کالای ایرانی تولید میکنند، الگو باشد. همچنین راه اندازی مرحله دوم این کمپین در اواخر سال ۹۶ رخ داد که موجب شد 20% از ورود کفش خارجی به تبریز را شاهد باشیم. در کشور ما به فعالان این صنعت وام 27 درصدی با سودهای بالا پرداخت شد و ما مجبور شدیم دستگاه­های کهنه تولید کنندگان خارجی را خریداری کنیم. و بقیه در تولید چرم سبک فعالیت دارند و محصولات این صنعت علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی به کشورهای چین، ترکیه، هنگ گنگ، ایتالیا، اسپانیا، هند، پاکستان، آذربایجان و ارمنستان صادر می­شود.